Arribo a l’aeroport de Masqat després de gairebé un dia de viatge (incloent-hi una escala a Londres) a les 8 del matí. Estic esperant el meu amic Jordi, que viu a Riyadh, la capital de l’Aràbia Saudita. El meu pla original era anar a veure’l allà mateix, però l’Aràbia Saudita no dóna visats turístics a no-musulmans, així que decidim trobar-nos al país veí d’Oman.

Aprofito per comprar una targeta SIM i treure una mica de rials omanites del caixer fins que el Jordi arriba i anem a buscar el cotxe que ja havíem llogat per Internet. Després de la meva experiència a Doha i el que m’ha explicat el Jordi de Riyadh, tenim clar que la millor opció per moure’s en aquests països és el cotxe.

Agafem un Toyota Yaris, que és un dels més barats disponibles. Durant els pròxims dies veurem que potser hauria estat millor llogar un 4×4, ja que alguns punts d’Oman són difícilment accessibles amb un cotxe normal.

Muttrah, el nucli antic de Masqat

Administrativament, Muttrah no està dins de la ciutat de Masqat sinó que és un districte independent, però estan tan a prop que és com si fos un barri més de la ciutat. És el primer punt on ens dirigim després d’agafar el cotxe.

Panoràmica Muttrah

Muttrah conserva l’essència original d’Oman si bé dóna senyals de començar a ser un punt turístic, però en qualsevol cas és la primera parada perfecta per començar qualsevol visita a Oman.

Turisme a Oman

Oman és un país molt poc turístic, de fet, és el 9è de l’Orient Mitjà, per darrere de Qatar, que té molta menys població.

Malgrat això, sembla que el govern de l’Oman vol començar a promocionar el turisme i per això està fent reformes urbanístiques per atraure gent de tot el món. Una d’aquestes zones és Muttrah, el port del qual s’ha adaptat per poder acollir creuers, passejant per Muttrah és fàcil veure grups de turistes que tot just acaben de baixar del creuer.

Una altra zona que s’ha transformat recentment és la platja i el passeig marítim de Qurm, que s’està omplint de bars i restaurants on turistes i sobretot omanites i immigrants van a prendre-hi alguna cosa.

Fem una passejada per Souq Muttrah, és un bazaarf tradicional i un dels mercats més antics de la península aràbiga. Ocupava un lloc molt important en la ruta que connectava l’Orient Mitjà amb l’Índia i la Xina.

Muttrah Souq

Actualment al Souq Muttrah s’hi poden trobar sobretot encens, espècies, perfums i peces de roba tradicionals de l’Oman. Si et desvies del camí central, les botigues deixen de ser tan autèntiques per passar a ser petites botigues de roba i altres productes.

Pugem també fins al Fort de Muttrah, malauradament no està obert al públic i només el podem visitar per fora.

Fort de Muttrah

De baixada ens aturem a un bar a esmorzar i després agafo el cotxe per primera vegada fora de Catalunya per anar a un súper a comprar menjar, xampú, raspall de dents…

Esmorzar àrabEsmorzar àrab

Gran Mesquita de Sultan Qaboos

Després ens dirigim a la Gran Mesquita de Sultan Qaboos, que és, possiblement, el punt d’interès més important de Masqat. El problema és que és divendres i allà el divendres és com el diumenge nostre (i el dissabte com el dissabte nostre; i el diumenge com el nostre dilluns, sí, tot molt complicat), així que ens la trobem tancada i només la podem veure per fora.

Gran Mesquita Sultan Qaboos

L’últim dia de viatge també hi passarem per davant en cotxe de nit, i la il·luminació la fa encara més espectacular.

Decebuts per no haver pogut visitar la mesquita, anem a un centre comercial a dinar i a comprar una guia d’Oman. Des d’allà també busquem un Airbnb on allotjar-nos i hi anem tot seguit. Ens costa molt trobar-lo perquè està en un carrer sense pavimentar i, malgrat que després d’uns dies allà t’acostumes al fet que hi hagi cases al costat de camins de sorra, al principi ens sobta tant que ens costa uns minuts veure que hem d’agafar un desviament per un carrer de terra.

Després d’una merescuda dutxa, anem a sopar a prop de la platja de Qrum i anem a dormir d’hora perquè, a part d’haver dormit molt poc la nit anterior, ens volem llevar ben aviat per a la nostra propera parada: Nizwa.