Autobús de Mai ChâuDesprés d’un trajecte de cinc hores en un bus diminut on amb prou feines encaixo al seient, arribem a l’estació d’autobusos de Hanoi. Allà ens separem dels líders del projecte i la resta de voluntaris agafem un autobús local cap al centre per un 7000 dongs (menys de 0,30 euros!).

Al centre ens separem i cadascú va cap al seu allotjament, amb la promesa de veure’ns el vespre per fer la cervesa de comiat.

Sobre Hanoi

Hanoi va ser la capital del Vietnam del Nord durant la guerra i ara és la capital de tot el Vietnam malgrat ser una mica més petita que Ho Chi Minh City (7.5 milions d’habitants contra 8.5).

La major part dels punts d’interès de la ciutat estan tots situats al casc antic, al voltant del llac Hoan Kiem, i el Mausoleu de Ho Chi Minh.

Article recomanat: Mausoleu de Ho Chi Minh

Primers passos a Hanoi, el casc antic

Estic allotjat en una habitació de sis al Hanoi Traveller Hostel, diria que és l’hotel del Vietnam amb un millor lavabo fins ara. Les habitacions estan prou bé, també, i està just al centre de la ciutat, així que és perfecte per anar i venir d’on vulguis.

Temple a Hanoi

Arribem gairebé al migdia així que just després de deixar l’equipatge al hostel, vaig a fer una volta ràpida per al Casc Antic. Agafo el Walking Tour que recomana la Lonely Planet, no sóc gaire fan de seguir les rutes de les guies, però crec que serà la manera més ràpida de visitar els principals punts d’interès. Tindré més temps per moure’m els propers dies.

Venedora ambulant al Vietnam

He de dir que durant les primeres hores a Hanoi, la capital em recorda molt a Ho Chi Minh. De fet, si em deixessin al mig d’una de les dues ciutats sense saber quina és quina, em seria impossible encertar-la. En els propers dies m’adonaré que malgrat ser similars per a algú que tot just ha sortit d’Europa per primera vegada, tenen moltes diferències i particularitats entre sí.

Hanoi cap al tard

A la tarda em trobo amb un noi local de Hanoi, que m’ensenya alguns bars interessants. Després vaig a sopar (i a prendre una cervesa) amb els companys del camp de treball, com havíem promès, perquè alguns dels quals ja marxen aquella mateixa nit! Tenim l’oportunitat de visitar el Mercat Nocturn a Hàng Ngang, al costat del llac.

Hanoi de nitLlac Hoan Kiem de nit

Acabo el dia un altre cop amb el noi que he conegut a la tarda, anem a un bar musical a prop del meu hostel però em costa moltíssim arribar-hi perquè comença a ploure torrencialment tot just sortir de l’allotjament.

No vaig a dormir gaire tard perquè l’endemà em toca anar la Badia de Ha Long i llevar-me ben d’hora.