Arribo a Ho Chi Minh molt tard i vaig directament a l’hotel Banana Leaf Hotel. A la nit vaig a prendre una cervesa amb un noi local que havia conegut la primera vegada que havia estat a HCMC i decidim tornar-nos a veure l’endemà.

Mercat a Ho Chi MinhMercat vietnamita a la nit

Parc temàtic vietnamita

Primer anem a la pagoda Chùa Ngọc Hoàng, per agafar després la moto cap al parc temàtic Suối Tiên. No acostumo a visitar parc temàtics quan viatjo, sempre crec que hi ha millors coses a fer, però com que el noi m’ho proposa i trobo interessant veure un parc temàtic de l’altra punt de món, decideixo fer-li cas. A més, com que no apareix a cap guia, probablement estarà lliure de turistes.

Parc temàtic vietnamita Suối Tiên

El parc és força gran i ple d’atraccions, però les muntanyes russes no són comparables amb les de PortAventura. Una cosa que em crida l’atenció és que està ple d’estàtues de Buddha com a element decoratiu. Sóc incapaç d’imaginar-me tenint escultures de Jesús o creus a algun lloc fora d’una església, a Catalunya.

Des del parc, també es pot veure la impressionantment llarga línia de metro que estan construint a HCMC, a la part que anirà per la superfície.

El temple budista més gran que he vist mai

De camí cap al parc d’atraccions, havíem vist, des de l’autopista, un temple budista gegant encara en construcció i li demano al meu amic si ens hi podem aturar de tornada.

Pháp Viện Minh Đăng QuangPháp Viện Minh Đăng QuangPháp Viện Minh Đăng QuangPháp Viện Minh Đăng Quang

El temple, que un cop a casa descobreixo que es diu Pháp Viện Minh Đăng Quang, encara està en construcció i no és pas el més bonic que he vist al país. Però és gran, té moltíssims edificis i alguns d’ells molt alts. És captivador l’efecte que fa el contrast entre el temple i els gratacels, alguns també en construcció, que s’alcen al seu costat. Hi dediquem mitja hora entre donar una volta pel recinte i fer unes quantes fotos.

Agafem la moto de tornada i anem a la ciutat. No puc explicar amb paraules com de boig és el trànsit també fora del centre de les ciutats. La sensació de perill és encara més forta quan estàs rodejat de camions gegants a part de cotxes i motos.

Últimes hores a HCMC

Decideixo passar les últimes hores al Vietnam passejant pels carrers i comprant alguns records. També m’apropo a la Bitxeco Financial Tower, un edifici imponent que es pot veure des de gairebé qualsevol punt de HCMC. La visito des del carrer i decideixo no pujar-hi, ja que ja vaig pujar a la Lotte Center Hanoi, que és una mica més alta.

Bitxeco Financial Tower

Aprofito també per visitar la Mesquita de Saigon i anar al Nguyễn Huệ Street, que tothom coneix amb el sobrenom de “Walking Street“.

Nguyễn Huệ

Article recomanat: Productes The North Face al Vietnam: com distingir falsificacions de productes oficials? Per acabar, aprofito per comprar una motxilla The North Face a una botiga del centre. En un article us explico com reconèixer els productes autèntics de les falsificacions.